نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا فلج مغزی یک بیماری ارثی است؟

1398/7/30 13:54
604 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آیا فلج مغزی یک بیماری ارثی است؟

در این مقاله می خواهیم به سوالی جواب بدهیم که ذهن بسیاری از والدین رو بخودش معطوف کرده است : آیا فلج مغزی یک بیماری ارثی است ؟

این روزها بیماری های ارثی که از پدر و مادر و یا خانواده های دو طرف به نوزادان منتقل می شوند رو به افزایش است، دلیل این موارد را می توان به سابقه ژنتیکی والدین و یا توالی ژنتیکی خانواده ربط داد؛ البته در این قرن از زندگی ماشینی که از همه طرف با استرس و هورمون های تزریقی در مواد غذایی و یا حتی آلودگی هوا محاصره شده ایم همگی دست به دست هم داده اند تا شاهد تغییر در توالی ژنتیکی و یا حتی بعضا باعث تغییرات ژنتیکی باشیم.

با قطعیت کامل می توان گفت که فلج مغزی یک بیماری ارثی نیست

اما حال باید به پاسخگویی به سوالی که در ابتدای این مقاله اشاره شد بپردازیم، با قطعیت کامل می توان گفت که فلج مغزی یک بیماری ارثی نیست بلکه نسبت به تغذیه مادر و همچنین زایمان تاثیر پذیری زیادی دارد. گاها کمبود اکسیژن در زمان تولد و یا کمبود اسید فولیک در مادر باعث این بیماری می شود. در یک اینفوگرافی سعی کردیم که انواع موارد تاثیرگذار بر آن را برای شما شرح دهیم.

عوامل موثر در فلج مغزی کودک

بیماری فلج مغزی که یکی از شایع ترین بیماری ها در نوزادان تازه متولد شده می باشد امروزه گریبانگیر هفت میلیون کودک در سراسر جهان است و تغییر بسیار بزرگی بر زندگی کودک و خانواده آنها گذاشته است. در این نوع خاص، تشخیص بیماری فلج مغزی کمی زمانبر می باشد متاسفانه این بیماری در ۶ ماهگی به بالا خودش را نشان می دهد و حتی گاها با بیماری های دیگر  از جمله سندرم داون به اشتباه تشخیص داده می شود.

درمان :

در صورتی که بیماری فلج مغزی زود تشخیص داده شود می توان با فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و آب درمانی تا حد زیادی از اسپاسم های ناخواسته کاست که این مورد در کودکان زیر ۱۴ سال بهتر جواب می دهد. فلج مغزی تا این لحظه که این مقاله در حال نگارش می باشد درمان صد در صدی ندارد ولی با کاردرمانی و فیزیوتراپی می توان تا حد قابل توجهی به افزایش کارایی ماهیچه ها کمک کرد و حتی به کاهش درد در اندام های مختلف نیز منجر می شود.

 

برای همیاری و کمک به موسسه خیریه حمایت از کودکان فلج مغزی سگال، می توانید از روش های زیر اقدام فرمایید :

1) کمک نقدی
2) درمانیاری
3) استند تسلیت
4) دریافت قلک
5) تاج گل تسلیت

امید است با همیاری و همدلی شما عزیزان بتوانیم از درد و رنج خانواده های این عزیزان بکاهیم.

 

پروانه تاسیس موسسه خیریه سگال

پروانه تاسیس موسسه خیریه سگال

آگهی ثبتی موسسه خیریه سگال

آگهی ثبتی موسسه خیریه سگال

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)