نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

می خواهیم کودکان امروز، انسان های پرشور آینده باشند

1398/7/1 16:47
1,257 بازدید
اشتراک گذاری

اول ماه مهر مبارک؛ پاییز مبارک ...

بچه های خوبِ ایران زمین، از امروز وارد یک سال تحصیلیِ نو شدند، تا در کنار دیگر هم سن و سال های خود، و با راهنمایی مربی ها و معلم های خوب و دلسوز، در مسیر یادگیری و کسب تجربه های مفید برای آینده شان گامی جدید بردارند.

هر چند نمی توانیم و نباید برای موضوع ارزشمندی مثل یادگیری، نقطه شروع و پایان تعریف کنیم. انسان همیشه در حال یادگیری است (حتی اگر خودش آگاه نباشد) و سیستم های آموزشیِ عمومی، فقط بخش کوچکی از بارِ آموزشِ آنچه در مسیر پُر افت و خیزِ حضورمان در دنیا نیازمندیم، بر عهده دارند.

کودکان امروز، انسان های پرشور آینده

بیایید بپذیریم که کودکِ ما قرار نیست صرفا در مدرسه، و فقط با تکیه بر آموزش های آن، تمام آنچه برای اینکه انسانی آزاد، خوشبخت و مفید باشد بیاموزد.

بعنوان اعضای جامعه، همه ما مسئولیت هایی داریم تا کمک کنیم نسل آینده، درکِ بهتری از بودن، موفقیت و زندگی کسب کنند.

ایرادهای فراوانی به سیستم های آموزشی عمومی وارد است. همه می دانیم این سیستم ها، معمولا افراد را برای مواجهه با زندگی حقیقی، و چالش های واقعی آماده نمی کنند و حتی گاهی تاثیر معکوس هم دارند!

آنها معمولا به کودکان نمی آموزند که زندگی، سراسر چالش است و نه با فرار از این چالش ها، بلکه با تلاش برای غلبه بر سختی ها و چالش هاست که انسان های شادتر، بهتر و قدرتمندتری خواهیم شد.

در سیستم آموزشِ عمومی، معمولا خبری از آموزشِ مفاهیم مهمی مثل اتحاد، همکاری، مشورت و کار گروهی نیست. کودکان نمی آموزند که با همدلی و همکاری برای اهداف بزرگ تلاش کنند؛ و شوربختانه کودکی خودخواه تربیت می شود که صرفا نوک بینی خود را می بیند و فقط موفقیت شخصی خودش!

آنها به افراد نمی آموزند که هدفِ این تلاشِ بلندمدت، کسب نمره یا حفظ کردن مطالب یا گرفتن مدرک یا جمع و تفریق اعداد نیست! بلکه ما در مسیر اکتشاف و یادگیری دایمی برای درک بهترِ خودمان و دنیای اطرافمان هستیم.

باز شدن مدارس

ابعاد دیگری هم هست که در این نوشته کوتاه نمی گنجد، اما اگر فقط یک "ارزش" برای آینده کودکان و کشورمان به یادگار می گذاریم :
بیایید کمک کنیم تا کودکان این سرزمین از آفت بزرگی مانند "دروغ" در امان بمانند؛ به آنها بیاموزیم "صداقت" ارزشی همیشگی است که می توانند به آن تکیه کنند.

این روزها بیشتر نی نی وبلاگی ها، از عکس ها و خاطرات شروع سال تحصیلی شان می نویسند، و ما هم در نی نی وبلاگ، وظیفه اجتماعی خود دیدیم که با نکاتی هر چند تلخ اشاره ای گذرا به ابعادِ دیگرِ این رخدادِ مهم داشته باشیم؛ و البته منتظر نظرهای مامان باباها در این موضوع هستیم ...

امیدواریم فرزندان این سرزمین، روز به روز در مسیر تعالیِ حقیقی گام بردارند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)